Ce trebuie sa stii despre insolventa City Insurance?

 

La data de 17.09.2021, Societatii de Asigurari City Insurance i sa retras autorizarea de functionare. In cazul acesta, nu se mai pot emite polite de asigurare la acesta companie si nu se mai pot achita despagubiri .

In  cazul in care esti pagubit de catre un detinator de polita RCA City Insurance, sau ai de incasat o despagubire de la compania City Insurance, trebuie sa te adresezi Fondului de Garantare al Asiguratilor(FGA).

FGA, este un organism care isi desfasuara activitatea sub Autoritatea de Supraveghere Financiara(ASF). Acesta are rolul de a prelua si a despagubi clientii sau pagubitii companiilor de asigurari aflate in insolventa sau faliment.

La data de 22.09.2021, Guvernul Romaniei a emis o OUG privind modificarea Legii de functionare a Fondului de Garantare a Asiguratilor, prin care pagubitii City Insurance isi pot deschide dosarele de dauna, sau isi pot depune cererea de despagubire/plata la doua luni de la data emiterii OUG si nu de la data pronuntarii definitive a falimentului City Insurance de catre Instantele Judecatoresti din Romania, asa cum prevedea legea pana acum.

 

Ce facem in caz de caz de dauna ?

 

1 . Daca aveti deja deschis un dosar de dauna la City Insurance 

-completati formularul: https://www.fgaromania.ro/demersuri-privind-cererile-de-plata/

-trimiteti cererea la adresa de e-mail : cerere.plata@fgaromania.ro

 

2. Daca aveti de deschis un dosar de dauna 

-completati formularul : https://www.fgaromania.ro/demersuri-privind-deschiderea-dosarului-de-dauna/

-cererea se transmite la  adresa de e-mail : constatari.daune@fgaromania.ro

Toate despagubirile se vor achita de catre Fondul De Garantare al Asigurartilor  https:// www.fgaromania.ro

 

Ce facem in cazul in care avem o polita de asigurare valabila la City Insurance?

Contractele de asigurare încheiate cu Societatea CITY INSURANCE  SA rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:

-titularul poliței denunță contractul de asigurare

-se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, conform prevederilor legale-polițele sunt denunțate automat(art.262 alineat 3.2 din Legea 85/2015 privind procedurile de prevenire a insolvenței și a insolvenței)  

-lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.

           *Pot fi denunțate doar polițele pentru care nu sunt înregistrate daune, în perioada anterioară datei denunțării.

În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.

 

Pași de făcut pentru denunțarea polițelor:

Completați Cererea de denunțare a contractelor de asigurare. Documentul este disponibil pe site-ul SAR City Insurance SA, respectiv: www.cityinsurance.ro

Transmiteți cererea de denunțare la SAR City Insurance SA, pe adresa de E-mail dedicată: denuntare@cityinsurance.ro.

Transmiteți la FGA o Cerere de plată- Anexa 9-Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă  (disponibilă pe www.fgaromania.ro),pe adresa de E-mail: cerere.plata@fgaromania.ro , însoțită de următoarele documente:

– Împuternicire / Procură, dacă este cazul;

– Copie act identitate

– Copie poliță de asigurare;

– Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate                        

– Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;

 

FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării.